13 november 2012

Älskade, besvärliga hundar.

Molly har ett speciellt skall som betyder antingen kom hit eller kom och hjälp mig. Jag är inte riktigt säker på "översättningen"   =D

Så här använde hon det idag: Frazze och jag skulle ut i trädgården och med oss följde även de andra hundarna. Till saken hör att Molly har en pipleksak som hon älskar. Den hade hon med sig ut. Efter en stund gick Frazze och jag in medan Molly, Elza och Zelma blev kvar ute.

Så börjar Molly skälla sitt hjälp mig-skall. Jag hör att hon inte vill in för skallet kommer inte från terassdörren, så jag går ut för att titta efter vad som är fel. När jag kommer ut står Molly mitt på gräsmattan och tittar stint på mig och skäller. Anledningen är ganska uppenbar - Elza har tagit hennes pipis och nu vill Molly att jag ska ta tillbaka den från Elza och ge den åt dess ( enligt Molly ) rättmätiga ägare.

Så jag mutar Elza med lite godis, lägger beslag på leksaken och ger den åt Molly och friden är återställd.




" Boven " Elza som tycker att alla saker är hennes




Pipleksaken hos dess  - enligt Molly - ägare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar