6 november 2012

Inte så smart

Idag var det så ljuvligt väder. Jag fick en genialisk idé. Jag skulle ta med mig alla fyra hundarna ut på en liten runda.

Det skulle visa sig att det var en mycket dålig idé.

Jag har tidigare promenerat med tre hundar. Då hade jag med mig Molly och två cockrar - dock icke samma cockers som idag. Det fungerade utmärkt.

Dagens försök till promenad var en katastrof. Två cockerfjantor som snodde hit och dit, hoppade över varandra och drog. Molly skötte sig ganska bra med blev naturligtvis lite stökig hon med. Frazze som inte är fyra månader än gillar inte att gå i koppel.

Som grädde på moset lyckades Elza krångla sig ur sitt retriverkoppel när vi mötte en hund.

Detta gör jag ALDRIG om. Hädanefter är det två i taget som gäller!




1 kommentar:

  1. Känner igen en del från när jag hade 4 amrisar. Kan nästan lova dig att de lär sig:)
    Med 4 mån valp i sällskapet minns jag dock hur det kunde bli...

    SvaraRadera